.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پاسخ مرکز پژوهشی و اسناد ریاست جمهوری به یاداشت سردار علایی
پاسخ مرکز پژوهشی و اسناد ریاست جمهوری به یاداشت سردار علایی

در پی درج مقاله ای از سردار علایی تحت عنوان "فاو و كلمبيا، از تواضع تا خودستايي " در روزنامه جمهوری اسلامی و بدنبال آن در سایت شمال نیوز پاسخی از سوی مركز پژوهشي و اسناد رياست جمهوري ارسال گردید که متن کامل آن تقدیم کاربران می گردد.



بسم الله الرحمن الرحيم
حضور ارجمند حجت الاسلام والمسلمين مهاجري زيدعزه
مدير مسوول محترم روزنامه جمهوري اسلامي
با سلام
اخيرا آن جريده ي وزين و اصولگرا به قلم سردار بزرگوار حسين علايي نكاتي را درخصوص مقدمه ي كتاب تجلي هويت ايراني در نيويورك متذكر شده اند كه از باب ادب و احترام به مخاطبان ارجمند و جناب عالي مطالبي را براي درج تقديم مي نمايد :
همان گونه كه جناب عالي مستحضريد تاريخ معاصر ايران سرشار از عبرت ها و اندرزهاست . عبرت واژه اي مسبوق به عبور است . عبور در فلسفه ي تاريخ ابتنا يافته بر سنت هاي اسلامي و شيعي است كه مستمرا جريان داشته و درحال صيرورت دائمي تا حصول كمال نهايي است از اين منظر تحولات تاريخي در تاريخ معاصر ايران و دفاع مقدس جزوي از اعماق استراتژيك هويت ملي و سرمايه ي اجتماعي انقلاب اسلامي به شمار مي آيند. در همين راستا اما بايد گفت انقلاب اسلامي به رهبري حضرت امام خميني رضوان الله عليه بي شك از ديگر تحولات تاريخي ايران معاصر ممتازتر و استكمالي تر است . في المثل با اين كه فتواي تاريخي مرحوم ميرزاي بزرگ شيرازي مقاومت شريعت گرايانه ي شيخ شهيد فضل الله نوري ايستادگي سلحشورانه ي شهيد مدرس و زعامت آيت الله كاشاني رضوان الله عليهم در مقطع تاريخي خويش عظيم و ارجمند بوده و است مع الوصف تجربه ي امت و امام در نهضت انقلاب اسلامي از روندي استعلايي و استكمالي تر برخوردار است . اين بيان اما هرگز قادر نيست عظمت ديگر نهضت هاي اسلامي و ايراني را ناديده انگارد. چه اين كه انقلاب اسلامي با اين كه نسخه اي تكاملي تر از تحولات ماقبل است اما محصول آموزه ها و تجارب امام و امت در بازخواني و بازانديشي نهضت ها و قيام هاي نام برده شده است .
در دفاع مقدس نيز اين گونه است با اين كه اخراج متجاوزين و اشغال گران از بستان و خرمشهر و نبردهاي ستاد جنگ هاي نامنظم و شهادت طلبانه سالهاي نخست در نوع خويش دقيق و عظيم است و قابل مقايسه با تفكر ليبرال ها در اداره ي جنگ تحميلي نبوده و نيست اما فتح فاو و كربلاي 5 از حيث شيوه هاي نبرد به مراتب تكامل يافته تر از جان فشاني هاي نبردهاي ماقبل به شمار مي آيند مع الوصف نبرد فاو و شلمچه به رغم اتصاف به صفات فوق محصول آموزه ها و تجارب آيين رزمندگي سال هاي قبل از آن است . پس پرواضح است رهبري هاي علماي اعلام و مراجع عظام در تاريخ معاصر ايران جزو اعماق سرمايه و هويت انقلاب اسلامي است همان گونه كه سير تاريخي ـ استكمالي نبردهاي رزمندگان جان بركف اسلام مويد چنين امري است .
آنچه در برخي كلمات مقدمه ي كتاب صدرالاشاره آمده بي شك محصول انديشه هاي گفته شده در فلسفه ي تاريخ و روند استكمالي تحولات در معرفت ديني است كه اگرچه ممكن است در استخدام كلمات و تنقيح حدود و ثغور آن مراقبت كافي نشده باشد اما هرگز به مفهوم ارزشگذاري هاي رايج و متعارف نبوده و سوتعبيرهاي بعدي را حتي در مخيله ي ذهن جستجو نمي كرده است و صرفا قصد تداعي جنگ هاي نرم و كم شدت و پيچيدگي هاي علوم انساني در اين مقطع از جنگ امپراطوري رسانه اي عليه انقلاب اسلامي را در سر داشت .
لذا اين مركز نيز با دغدغه هاي اسلامي و مكتبي آن جريده ي اصولگرا هم داستان و هم سخن است و ما اساسا ضمن اين كه ستايش و غلو را با دغدغه هاي مكتبي معارض دانسته و آن را سم مهلك يك حوزه ي پژوهشي مي دانيم برآنيم كه حركت هاي ستايش گرايانه ي معارض با سنت هاي اسلامي با روش هاي جاري و آشكار و نهان رياست محترم جمهوري كه با پيرايه و تكلف ناسازگار است نيز همخواني نداشته و ندارد.
در پايان ضمن تقدير از يادآوري و تذكر آن جريده ي ارزشي كه در يادداشت يكي از سرداران پرافتخار خطاب به اين مركز تحرير گرديد اعلام مي دارد ضمن اتعاظ به مواعظ دلسوزانه ي گفته شده تلاش خواهد شد تا از استخدام كلمات و عباراتي كه هرگز منظور نظر نيز نبوده موجبات سوتفاهم را فراهم ننمايد. با تشكر و التماس دعاي خير
پانزدهم آبانماه 86

مجتبي زارعي
مشاور فرهنگي و رئيس مركز پژوهشي و اسناد رياست جمهوري


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.115 seconds.